Content voor Ingelogde Gebruikers

Wij geven graag antwoord op je vragen.
Stuur ons een bericht of bel ons tijdens kantooruren.

Email: klantenservice@leevz.nl
Bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 – 17.00 uur

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag met betrekking tot Leevz? Hieronder zie je een handig overzicht met antwoorden op veel gestelde
vragen. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

Waarover heb je een vraag?

Bestellen en bezorgen

Kan ik mijn bestelling laten bezorgen op een ander adres?

Jazeker, dat is mogelijk! Tijdens het plaatsen van jouw bestelling kun je een nieuw bezorgadres invullen. Het versturen naar een postbus is niet mogelijk.

Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Wij leveren met PostNL.
Na het plaatsen van de bestelling ontvang je van ons een orderbevestiging per e-mail.
Zodra je bestelling door PostNL is verwerkt ontvang je van ons een Track & Trace code.

Wat is de levertijd?

Bestellingen voor 23.00 uur worden volgende dag geleverd.
Met het trackingnummer in de door jouw ontvangen e-mail kun je het pakket dan volgen.
Ook kun je jouw pakket volgen via Mijn Account.

Kan ik vanuit het buitenland bestellen?

Wij leveren uitsluitend binnen Nederland.
Downloads zoals e-boeken en luisterboeken zijn wel voor iedereen beschikbaar

Betalen

Welke betaalmethoden accepteert de Leevz?

In onze boekenwinkel Leevz kun je gebruik maken van verschillende betaalmethodes.

iDeal
Met iDeal kun je online betalen via de vertrouwde online betaalomgeving van jouw eigen bank.

Creditcard
Je kunt betalen met MasterCard, VISA of American Express.

PayPal
PayPal is een wereldwijd online betaalsysteem dat particulieren en webwinkels gebruiken. Koppel je bankrekening of creditcard en betaal in enkele klikken met jouw PayPal Rekening.

Retourneren

Ik heb mijn bestelling geretourneerd. Wanneer krijg ik mijn aankoopbedrag terug?

Wij doen ons best jouw aankoopprijs zo snel mogelijk aan je terug te boeken. Binnen 10 dagen nadat wij je retourzending hebben ontvangen, krijg je het aankoopbedrag terug, maar het gaat meestal veel sneller! Je ontvangt het aankoopbedrag op dezelfde manier waarop je dit bedrag hebt betaald.

Hoe kan ik mijn bestelling kosteloos retourneren?

Je hoeft jouw retour pakket bij ons niet online aan te melden. Stop jouw artikel indien redelijkerwijs mogelijk, in een zo oorspronkelijk mogelijke staat samen met het ingevulde retourformulier naar:

Leevz
Antwoordnummer 111
3333 SS Alkmaar

Retourformulier
Retourlabel

Waar kan ik mijn retour pakket afleveren?

In Nederland kun je het pakket afgeven bij een PostNL pakketpunt bij jou in de buurt. Ook is het mogelijk om het pakket mee te geven aan een PostNL-pakketbezorger. Dit kan alleen voor pakketten met een antwoordnummer.

Luisterboeken

Waar kan ik mijn gekochte luisterboek downloaden?

Na bestelling van je luisterboek kun je deze terugvinden in je account. Je ontvangt ook een email met de link naar je account.

Op welk apparaat kan ik mijn luisterboek beluisteren?

Je kunt je luisterboek op elke tablet, smartphone, computer of MP3-speler luisteren.

Kan ik mijn audioboek delen op meerdere apparaten?

Je kunt een luisterboek dat je bij Leevz koopt onbeperkt downloaden voor eigen gebruik en daarmee dus overzetten naar verschillende apparaten.

Hoe kan ik mijn luisterboek beluisteren?

Download de link in je account, en kies het beschikbare programma voor audiobestanden.

Hoelang kan ik gebruik maken van mijn download link?

Je downloadlink is een jaar beschikbaar in je account.

Kan ik mijn luisterboek retourneren?

Digitale producten, waaronder audioboeken, kunnen niet worden geretourneerd.

E-boeken

Waar kan ik mijn gekochte e-boek downloaden?

Na bestelling van je e-boek kun je deze terugvinden in je account. Je ontvangt ook een email met de link naar je eboek.

Op welk apparaat kan ik mijn e-boek lezen?

Wij adviseren voor een e-reader omdat deze ook fijn is in de zon en makkelijk is mee te nemen. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een tablet (bijvoorbeeld ipad), computer en telefoon.

Waar koop ik een goede e-reader?

Bij Leevz verkopen wij uitsluitend de nieuwste e-readers. Bekijk hier onze selectie.

Hoe kan ik mijn e-boek op mijn i-phone of i-pad lezen?

De beste manier is je e-boek te lezen op Apple Books app. Deze vindt je in de Appstore.

Welke app gebruik ik voor mijn android toestel?

Download Aldiko Book Reader of AlReader op je Google Play. Je e-boek donwload link opent deze automatisch.

Kan ik mijn e-boek op mijn pc of mac lezen?

Ja, hiervoor kun je hier Adobe Digital Editions installeren.
Na downloaden van je e-boek verschijnt deze automatisch in het programma.

Kan ik mijn e-boek op mijn pc of mac lezen?

Ja, hiervoor kun je hier Adobe Digital Editions installeren.
Na downloaden van je e-boek verschijnt deze automatisch in het programma.

Veel gestelde vragen

Hoe maak ik een verlanglijst?

Bij Leevz maak je gemakkelijk een verlanglijst met jouw favoriete boeken!

  • Log in met jouw account.
  • Zoek het gewenste boek
  • Kies de gewenste uitgave (luisterboek, boek of e-boek)
  • Klik op de knop Zet op verlanglijst .
  • Gelukt!

Ik heb een boek gereserveerd wanneer krijg ik deze toegestuurd?

Wat leuk dat je een boek bij ons hebt gereserveerd.
Zodra het boek van de pers komt wordt deze direct naar je verstuurd.
De geplande datum is een indicatie, deze kan wegens logistieke redenen bij uitgeverij of drukkerij afwijken.

Waarom kan ik het verwachte boek niet reserveren?

Bij ons kun je boeken drie maanden van te voren reserveren.
Als je het boek niet kan reserveren is dat omdat het boek verder in de toekomst ligt.

Ik ben influencer, is het mogelijk om met jullie samen te werken?

Wat leuk, ja, wij werken graag samen! Bekijk hiervoor ons partnerprogramma.
Heb je een ander idee? Laat het ons weten.

Bedrijfsgegevens

Handelsnaam

Lire la vie

KVK nummer

33306566

Btw nummer

NL002071662B67

Vestigingsadres

Bladstraat 3

1747HJ Tuitjenhorn

Netherlands

Telefoonnummer

06 1222 88 44

E-mailadres

anna@lirelavie.nl

Algemene voorwaarden

Artikel 1. Definities

  1. In deze Algemene Voorwaarden hebben de volgende met hoofdletters aangeduide begrippen steeds de hierna volgende betekenis:

Algemene Voorwaarden
deze algemene voorwaarden van  Lire la vie;

Inloggegevens
de combinatie van de gebruikersnaam en het wachtwoord van de Klant voor het plaatsen van een bestelling op de Website;

Klant
de natuurlijke en/of rechtspersoon die op de Website een bestelling plaatst;

 Lire la vie
de eenmanszaak  Lire la vie, gevestigd en kantoorhoudende te (1747HJ) Tuitjenhorn aan Bladstraat 3;

Overeenkomst
de overeenkomst tussen Klant en  Lire la vie die via de Website wordt gesloten op grond waarvan de Klant het Product bij  Lire la vie koopt;

Product
een product dat op de Website aangeboden wordt door  Lire la vie;

Website
de website van  Lire la vie, waarop het Product wordt aangeboden.
Artikel 2. Toepasselijkheid

  1. De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Lire la vie op de Website, het gebruik van de Website en op elke via de Website tot stand gekomen Overeenkomst.
  2. Lire la vie kan deze Algemene Voorwaarden altijd wijzigen en/of aanvullen. Wijzigingen gelden niet voor reeds gesloten Overeenkomsten. De meest actuele Algemene Voorwaarden zijn op de Website te vinden. Indien Klant niet instemt met de gewijzigde en/of aangevulde Algemene Voorwaarden kan Klant het Product niet meer bestellen.
  3. Eventuele algemene voorwaarden of andere voorwaarden van Klant zijn niet van toepassing op de Overeenkomst. Lire la vie wijst deze uitdrukkelijk van de hand.

Artikel 3. Aanbod en totstandkoming Overeenkomst

  1. De Overeenkomst komt tot stand door het doorlopen van het bestelproces met als onderdeel de acceptatie van de Algemene Voorwaarden.
  2. Een aanbod op de Website is altijd vrijblijvend en kan door Lire la vie nog onverwijld na een bestelling worden herroepen.
  3. Lire la vie is niet gebonden aan kennelijke fouten en verschrijvingen in het aanbod op de Website.

Artikel 4. Gebruik en beschikbaarheid van de Website

  1. Lire la vie garandeert niet dat (prijs)informatie op de Website altijd correct, actueel of volledig is.
  2. Tijdens het bestelproces kan de Klant Inloggegevens opgeven. Wanneer de Klant Inloggegevens opgeeft, staat hij er tegenover Lire la vie voor in en is hij er zelf verantwoordelijk voor dat de informatie die hij bij het aanmaken van zijn Inloggegevens verstrekt correct, volledig en actueel is.
  3. De Klant is verantwoordelijk en aansprakelijk voor al het gebruik dat met zijn Inloggegevens wordt gemaakt.
  4. Zodra de Klant weet of reden heeft te vermoeden dat Inloggegevens in handen zijn gekomen van onbevoegden, moet de Klant Lire la vie daarvan op de hoogte stellen, onverminderd zijn eigen verplichting om direct zelf doeltreffende maatregelen te treffen, zoals het veranderen van de Inloggegevens.
  5. Lire la vie behoudt zich het recht voor de inlogprocedure en/of de Inloggegevens van de Klant te veranderen indien zij dit noodzakelijk acht in het belang van het functioneren van de Website.

Artikel 5. Prijs en betaling

  1. De vermelde prijs van het Product is geldig op het moment dat deze op de Website wordt weergegeven.
  2. BTW is inbegrepen in de vermelde totaalprijs. Op de Website zal melding worden gemaakt van eventuele bijkomende kosten, zoals verzend- en betalingskosten.
  3. De Website vermeldt de betalingsmogelijkheden. Wanneer de Klant voor een wijze van betaling na levering kiest, is de betalingstermijn afhankelijk van de gekozen betalingswijze, zoals aangegeven op de Website. De betalingstermijn geldt als fatale termijn.
  4. Als de Klant niet tijdig betaalt of Lire la vie niet in staat is het verschuldigde bedrag middels het door Klant gekozen betaalmiddel voor het einde van de betaaltermijn te incasseren, is Klant in verzuim, ongeacht of Lire la vie een nadere aanmaning stuurt.
  5. Indien Klant in verzuim is ten aanzien van zijn betalingsverplichting, kan Leverancier de vordering uit handen geven. In dat geval komen door Lire la vie gemaakte kosten voor rekening van Klant, in overeenstemming met de staffel buitengerechtelijke incassokosten (BIK).

Artikel 6. Levering

  1. Op de Website en/of in het bestelproces opgegeven levertermijnen zijn indicatief en gelden niet als een fatale termijn.

Artikel 7. Privacy

  1. Bij het bezoeken van de Website, bij het plaatsen van een bestelling en bij het opgeven van Inloggegevens worden (persoons)gegevens aan Lire la vie verstrekt. Deze (persoons)gegevens zullen conform de toepasselijke wet- en regelgeving worden verwerkt.

Artikel 8. Bedenktijd en klachten

  1. Klant heeft het recht om gedurende 14 dagen na ontvangst van het Product de Overeenkomst te ontbinden, zonder opgaaf van reden, tenzij één van de uitzonderingen in artikel 6:230p BW van toepassing is. Indien van toepassing, kan de Klant van dit recht gebruik maken door het modelformulier voor ontbinding zoals door Lire la vie verstrekt en het geleverde Product terug te sturen naar Lire la vie. De kosten van retourzending komen voor rekening van de Klant.
  2. In geval van ontbinding van de Overeenkomst is de Klant verplicht het geleverde Product dat de Klant niet wil zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen terug te sturen.
  3. Ingeval van ontbinding zal Lire la vie het door de Klant op grond van de Overeenkomst reeds betaalde binnen 14 dagen na ontvangst van de verklaring tot ontbinding terugbetalen. Lire la vie is gerechtigd de waardevermindering van het Product in mindering te brengen op de terug te betalen bedragen, voor zover die waardevermindering het gevolg is van gebruik door de Klant dat verder gaat dan noodzakelijk is om de aard, de kenmerken en de werking van het Product vast te stellen.
  4. Als de Klant voor een andere wijze van verzending dan de standaard verzendwijze heeft gekozen, worden slechts de kosten voor de standaardverzending door Lire la vie terugbetaald.
  5. Klachten over het Product kunt u sturen naar info@Lire la vie.nl. Lire la vie zal binnen redelijke termijn inhoudelijk reageren op de klacht.

Artikel 9. Conformiteit

  1. Indien een Product niet voldoet aan de Overeenkomst, zal Lire la vie kosteloos en binnen een redelijke termijn naar keuze van Lire la vie het Product herstellen of, bij het ontbreken van een Product of onderdelen daarvan, alsnog leveren. Als herstel niet mogelijk is of niet van  Lire la vie gevergd kan worden, zal  Lire la vie het Product vervangen.
  2. Indien Lire la vie niet binnen een redelijke termijn het Product heeft hersteld is Klant bevoegd zich voor herstel tot een andere partij te wenden. Lire la vie zal de redelijke kosten die deze derde partij ten aanzien van het herstel heeft gemaakt, vergoeden.
  3. Een beroep op het niet voldoen van het Product aan de Overeenkomst is niet mogelijk wanneer de Klant bij het sluiten van de Overeenkomst reeds bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn met het gebrek, of wanneer de aard van het gekochte Product of de aard van het gebrek zich hiertegen verzet.

Artikel 10. Aansprakelijkheid

  1. Lire la vie is niet aansprakelijk voor indirecte schade of gevolgschade, zoals winstderving, omzetderving, verlies van verwachte besparingen en overige soortgelijke financiële verliezen, evenals verlies van goodwill of goede naam of reputatie.
  2. Voor zover Lire la vie aansprakelijk is, is die aansprakelijkheid beperkt tot maximaal de prijs van het Product.

Artikel 11. Diversen

  1. Klant mag rechten en verplichtingen die uit de Overeenkomst voortvloeien niet overdragen aan derden.
  2. Op de Overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
Scroll naar boven
WordPress Lightbox Plugin
Winkelwagen